search
close
Anasayfa

Kurumsal

Hizmetlerimiz

Dış Ticaret

Yayınlar

İnsan Kaynakları

Üye Hizmetleri

Online İşlemler

Faydalı Linkler İletişim
Alternate Text Alternate Text

Kurumsal

Alternate Text Alternate Text

Hizmetlerimiz

Alternate Text Alternate Text

Dış Ticaret

Alternate Text Alternate Text

Yayınlar

Alternate Text Alternate Text

İnsan Kaynakları

Alternate Text Alternate Text

Üye Hizmetleri

Alternate Text Alternate Text

Online İşlemler

Alternate Text Alternate Text
Facebook Twitter İnstagram

Oda Sicil İşlemleri

ODA SİCİL İŞLEMLERİ İLE İLGİLİ BÜTÜN BELGELERE SAYFANIN SONUNDAN ULAŞABİLİRSİNİZ


ODA’YA NASIL KAYIT OLURUM?

· Ticaret Sicili Müdürlüğü’nde kuruluş tescil işleminin tamamlanmasının ardından Oda’ya kayıt işleminin çok kısa bir sürede gerçekleşmesi için Oda kayıt beyannamesinin tescil evrakları ile birlikte Menemen Ticaret Sicili Müdürlüğü’ne teslim edilmesi sürecin hızlanmasına katkı sağlayacaktır.

· E-İmzalı Oda Kayıt Beyannamesini [email protected] mail adresine iletmek suretiyle de odaya kayıt işleminizin gerçekleşmesini sağlayabilirsiniz.

· Meslek grubu; Kuruluş aşamasında Mersis sistemine beyan ettiğiniz (faaliyet) nace kodunun kayıtlarımıza yansıtılarak Odamız meslek grupları ile eşleştirilmesi sonucunda otomatik olarak oluşturulur.

 İşlemlerin tamamlanmasının ardından tüm üyelerimize Oda Kayıt Belgesi, Faaliyet Belgesi,  

 Kayıt Tebligatı ve Sicil Levhası teslim edilmektedir.

 

ODA SİCİL MEMURLUĞUMUZDAN ALINABİLECEK BELGELER

· Oda Sicil Kayıt, Faaliyet Belgesi, Ortaklık Teyit Belgesi’ni Nasıl Temin Edebilirim?

Oda’ya gelerek Islak İmzalı olarak belge temini: Oda Sicil Memurluğumuzdan, Odamız veznesine kredi kartı veya nakit olarak belge ücretini ödemek suretiyle ve Oda Belge Talep Dilekçesini tarafımıza teslim ederek hazırlanan ıslak imzalı belgeyi anında temin edebilirsiniz.

Web sitemizden e-imzalı olarak temini: Belgenin, Odamız web sitesinden online işlemler menüsünden https://www.mento.org.tr/od/e-belge-talep_5154 talep edilmesi halinde söz konusu belgeyi ücretsiz olarak 7/24 temin edebilirsiniz.

 

· G Bendine İstinaden İhale Belgesi’ni nasıl temin edebilirim?

Oda’ya gelerek Islak İmzalı olarak belge temini: Oda Sicil Memurluğumuzdan, Odamız veznesine kredi kartı veya nakit olarak belge ücretini ödemek suretiyle ve Oda Belge Talep Dilekçesini tarafımıza teslim ederek hazırlanan ıslak imzalı belgeyi anında temin edebilirsiniz.

 

· İngilizce Oda Sicil Kayıt ve Faaliyet Belgesi’ni nasıl temin edebilirim?

Oda’ya gelerek Islak İmzalı olarak belge temini:  İngilizce Oda Kayıt ve Faaliyet Belgesi’ni Odamız veznesine kredi kartı veya nakit olarak belge ücretini ödemek suretiyle ve Oda Belge Talep Dilekçesini tarafımıza teslim ederek hazırlanan ıslak imzalı belgeyi anında temin edebilirsiniz.

Web sitemizden e-imzalı olarak temini: Belgenin, Odamız web sitesinden online işlemler menüsünden https://www.mento.org.tr/od/e-belge-talep_5154 talep edilmesi halinde söz konusu belgeyi ücretsiz olarak 7/24 temin edebilirsiniz.

 

· Ticaret Sicili Gazetesinin Onaylı Sureti

Odamıza gelerek temini: Ticaret Sicili Gazetesinin onaylı suretinin temini için; Odamızın Katında yer alan Oda Sicil Memurluğumuza gelerek, Odamız veznesine harç ücretinin ödenmesinin ardından talep ettiğiniz gazetenin bilgileri ile üye hizmet görevlimizden söz konusu hizmet çok kısa bir sürede temin edebilir

 

 

ODA KAYIT TASDİK İŞLEMLERİ

“Oda Kayıt Tasdik işlemi”  için Odamız katında yer alan Oda Sicil Memurluğumuza gelerek işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

Tasdik işlemi için ODA KAYIT/ İMZA TASDİK TALEP FORMU (yetkili imzası ile) ve onaylanacak olan evrakların fotokopisi temin edilerek tasdik işlemi belge asıllarına uygulanır.

Söz konusu işlemin yapılması için adı geçen firmanın Odamız üyesi olması ve onaylanacak belge üzerinde firma unvanının yer alması gerekmektedir.

Odamız veznesine harç ücretinin ödenmesine müteakip ilgili evraklara üye hizmet görevlisi tarafından kontrol edilerek tasdik işlemi uygulanır.

 

İMZA ONAYI İŞLEMLERİ

“İmza Onayı” işlemleriniz için, Odamız katında yer alan Oda Sicil Memurluğumuza gelerek işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

İmza ve kayıt tasdiği işlemlerinde üyeden, yapılacak işleme ilişkin yetkili imzası ile ODA KAYIT/ İMZA TASDİK TALEP FORMU ve onaylanacak olan evrakların fotokopisinin de belge asılları ile birlikte temin edilmesi gerekmektedir. Tasdik işlemi belge asıllarına uygulanır.

Söz konusu işlemin yapılması için adı geçen firmanın Odamız üyesi olması ve onaylanacak belge üzerinde firma unvanının ve yetkilisinin imzasının yer alması gerekmektedir.

Gerekli kontrollerin sağlanması için firmanın imza sirkülerine, imza vekâleten atıldı ise vekâletnamenin fotokopisine ve vekâlet sahibinin imza beyannamesine ihtiyaç durulmaktadır.

Odamız veznesine belge ücretinin ödenmesinin ardından ilgili evraklara üye hizmet görevlisi tarafından kontrol edilerek tasdik işlemi uygulanır.

 

ANA FAALİYET (NACE) KODU NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (ŞİRKET TİPİ MERKEZ OLANLAR İÇİN)

· Firmanızın ağırlıklı iştigal konusunda bir değişiklik oldu ise nace (Faaliyet) kodunu öncelikle bağlı bulunduğunuz vergi dairesi kayıtlarına işleterek elektronik vergi levhanıza yansıtmanız gerekmektedir.

Vergi dairesi kayıtlarında ve Mersis’te gerçekleşen nace kodu değişikliğini Odamız kayıtlarına yansıtmak için FAALİYET(NACE) KODU DEĞİŞİKLİK TALEBİ FORMU ’nun doldurulması ve firma yetkilisince imzalanması gerekmektedir.

· Oda’ya gelerek: Yeni nace kodunuzu içeren vergi levhanız, vergi mükellefiyet durum belgeniz ve FAALİYET (NACE) KODU DEĞİŞİKLİK TALEBİ FORMU ile birlikte Odamız Katında bulunan Oda Sicil Memurluğumuza gelerek, ilgili evrakları görevlimize elden teslim etmeniz halinde değişiklik sürecini başlatabilir ya da,

· Oda’ya gelmeden: Yeni nace kodunuzu içeren vergi levhanız, vergi mükellefiyet durum belgeniz ve FAALİYET (NACE) KODU DEĞİŞİKLİK TALEBİ FORMU ile birlikte [email protected] adresinden bizlere ulaştırmanız halinde talebinizin işleme alınmasını sağlayabilirsiniz.

Nace (Faaliyet Kodu) değişiklikleri 5174 sayılı Tobb Kanunu ve ilgili Yönetmelikleri uyarınca Yönetim Kurulumuz Kararı ile değiştirilebilmektedir.

Söz konusu işlem harç ücretine tabi değildir.

ŞUBELER İÇİN ANA FAALİYET (NACE) KODU NASIL DEĞİŞTİRİLİR?

· Şubenizin ağırlıklı iştigal konusunda bir değişiklik oldu ise nace (faaliyet) kodunuzu öncelikle bağlı bulunduğunuz vergi dairesinde gerçekleştirerek kayıtlara yansıtmanız gerekmektedir.

Vergi dairesi kayıtlarında ve Mersis’te gerçekleşen nace kodu değişikliğini Odamız kayıtlarına yansıtmak için FAALİYET(NACE) KODU DEĞİŞİKLİK TALEBİ FORMU’nun doldurulması ve firma yetkilisince imzalanması gerekmektedir.

· Oda’ya gelerek: Dijital Vergi Dairesi’nin web sitesinden temin edilen ve yeni nace kodunuzu içeren “mükellefiyet durum belgesi”ni FAALİYET (NACE) KODU DEĞİŞİKLİK TALEBİ FORMU ile birlikte Odamız Katında bulunan Oda Sicil Memurluğumuza gelerek, ilgili evrakları görevlimize elden teslim etmeniz halinde değişiklik sürecini başlatabilir ya da,

· Oda’ya gelmeden: Dijital Vergi Dairesi’nin web sitesinden temin edilen ve yeni nace kodunuzu içeren “mükellefiyet durum belgesi”ni FAALİYET (NACE) KODU DEĞİŞİKLİK TALEBİ FORMU ile birlikte [email protected] adresinden bizlere ulaştırmanız halinde talebinizin işleme alınmasını sağlayabilirsiniz.

Nace (Faaliyet Kodu) değişiklikleri 5174 sayılı Tobb Kanunu ve ilgili Yönetmelikleri uyarınca Yönetim Kurulumuz Kararı ile değiştirilebilmektedir.

Söz konusu işlem harç ücretine tabi değildir.

Dijital Vergi Dairesi’nin web sitesinden “Mükellefiyet Durum Belgesi”ni aşağıdaki adımları takip ederek ücretiz olarak temin edebilirsiniz.

· Vergi Mükellefiyet Belgesi için; Dijital Vergi Dairesi sitesine girilir,https://dijital.gib.gov.tr/

İnteraktif vergi dairesi seçilir,

Kullanıcı girişleri yapılarak sisteme girilir,

Giriş yapıldıktan sonra sol tarafta seçeneklerden,

İşlem başlat menüsünden,

Mükellefiyet Bilgilerinden,

Mükellefiyet Yazı Bilgileri seçilir,

Bu alanda Merkez/Şube seçimi bulunmaktadır,

İşlem yapacağınız firmanızın durumuna göre Merkez ya da Şube seçilerek belge oluşturulur.

EK FAALİYET (NACE) KODU EKLENMESİ

Öncelikle firma merkezinizin/şubenizin ana faaliyeti dışındaki diğer iştigal konularını kapsayan nace kodlarını bağlı bulunduğunuz vergi dairesi kayıtlarına ekletmeniz gerekmektedir.

· Odamıza gelerek: Dijital Vergi Dairesi’nin web sitesinden temin edilen ve firma merkezinizin/şubenizin nace kodlarını (ek nace kodu dahil) içeren “mükellefiyet durum belgesi”ni, EK FAALİYET (NACE) KODUTALEBİ FORMU ile birlikte Odamız Katında bulunan Oda Sicil Memurluğumuza gelerek, ilgili evrakları görevlimize elden teslim etmeniz halinde talebiniz ile ilgili süreci başlatabilir ya da, · 

Oda’ya gelmeden: Dijital Vergi Dairesi’nin web sitesinden temin edilen ve firma merkezinizin/şubenizin nace kodlarını (ek nace kodu dahil) içeren “mükellefiyet durum belgesi”ni, EK FAALİYET (NACE) KODUTALEBİ FORMU’nu [email protected] / [email protected] adresinden bizlere ulaştırmanız halinde talebinizin işleme alınmasını sağlayabilirsiniz.

Talep edilen nace kodu tanımının içerik olarak firmanın ana mukavelesinde/unvan beyannamesinde yer alması gerekmektedir.

Bu hizmetimiz için de herhangi bir harç ücreti tahsil edilmemektedir.

Dijital Vergi Dairesi’nin web sitesinden “Mükellefiyet Durum Belgesi”ni aşağıdaki adımları takip ederek ücretiz olarak temin edebilirsiniz.

· Vergi Mükellefiyet Belgesi için; Dijital Vergi Dairesi sitesine girilir,https://dijital.gib.gov.tr/

İnteraktif vergi dairesi seçilir,

Kullanıcı girişleri yapılarak sisteme girilir,

Giriş yapıldıktan sonra sol tarafta seçeneklerden,

İşlem başlat menüsünden,

Mükellefiyet Bilgilerinden,

Mükellefiyet Yazı Bilgileri seçilir,

Bu alanda Merkez/Şube seçimi bulunmaktadır,

İşlem yapacağınız firmanızın durumuna göre Merkez ya da Şube seçilerek belge oluşturulur.

ÜYELİĞİNİZİ AİDAT BORÇLARI NEDENİYLE ASKIDAN İNDİRMEK İÇİN;

· Odamıza gelerek; Odamız katında bulunan Oda Sicil Memurluğumuza gelerek bilgi güncelleme formunu doldurduktan sonra

Bilgilerinizin görevlimiz tarafından güncellenmesi,

Odamız veznesine aidat borçlarınıza ilişkin ödemenin gerçekleştirilmesi ve

Askıdan indirme tebligatınızın üye hizmet görevlimiz tarafından hazırlanarak tarafınıza tebliğ edilmesi suretiyle süreçler işletilmektedir.

· Odamıza gelmeden;  https://www.mento.org.tr/memberinfoupdateform linkinden iletişim bilgilerinizi online olarak güncelledikten sonra aidat borçlarınızı ödemenize mütakip firmanızın askıdan indirilmesini sağlayabilirsiniz. Ödeme ile ilgili karşılaştığınız sorunları [email protected] mail adresi üzerinden bildirebilirsiniz.

ÜYELİĞİNİZ ADRES VE DURUMUNUZUN TESPİT EDİLEMEMESİ NEDENİYLE ASKIDAN İNDİRMEK İÇİN;

· Odamıza gelerek; Odamız katından bulunan Oda Sicil Memurluğumuza gelerek bilgilerinizin görevlimiz tarafından güncellenmesi, Varsa aidat borçlarının ödenmesi, Askıdan indirme tebligatınızın üye hizmet görevlimiz tarafından hazırlanarak tarafınıza tebliğ edilmesi suretiyle süreçler işletilmektedir.

Faaliyeti sona eren firmaların durumlarını Menemen Ticaret Sicili Müdürlüğüne bildirerek kapanış tescili yaptırmaları gerekmektedir.

VERGİ MÜKELLEFİYET DURUMU VE BİLGİLERİNİN GÜNCELLENMESİ

Odamıza gelmeden; Firmanıza ait güncel vergi levhasını, şube ise Gelir İdaresi Başkanlığı sitesinden temin edilecek güncel tarihli vergi mükellefiyet durum belgesini [email protected] e-posta adresimize göndererek oda personeli tarafından gerekli güncellemelerin yapılmasını sağlayabilirsiniz.

ONLİNE ÜYE BİLGİ GÜNCELLEME

Odamıza gelmenize gerek kalmadan https://www.mento.org.tr/memberinfoupdateform  linki üzerinden iletişim bilgilerinizi anında güncelleyebilir veya bilgi güncelleme formunu doldurup imzalı olarak [email protected] adresine e-posta göndererek bilgilerinizin güncellenmesini sağlayabilirsiniz.

Tescilli adres bilgisi sadece Ticaret Sicili Müdürlüğü’nde tescil yolu ile değiştirilebilmektedir.

ÜYENİN ODA KAYDININ SİLİNMESİ İŞLEMLERİ

Faaliyeti sona eren firmalar durumlarını Menemen Ticaret Sicili Müdürlüğüne bildirerek kapanış tescil işlemi yaptırmaları gerekmektedir.

Ticaret Sicilinde kapanış tescil işlemi yapılan üyelerin durumları veri entegrasyonu ile kayıtlarımıza yansıtılarak Oda kayıtlarının silinmesi sağlanmaktadır.

Yukarıda belirtilen hususlara ilave olarak internet sitemizden online işlemler menüsünde yer alan tüm işlemlerimizi Odamıza gelmeden gerçekleştirebilirsiniz


BELGELER

 

Alternate Text Alternate Text

©2022 Menemen Ticaret Odası - Tüm hakları saklıdır.